Ingen big deal!!

2010-05-17 @ 14:23:22

Tjenixen!

Idag är det jobb, som vanligt. Kommer bli en kaotisk period framöver, då jag jobbar hela 19 dagar i sträck, vad jag vet. Ska försöka se om ja kan få ledigt nånting, nån dag emellan, för 19 dagar i sträck kommer bli tufft. :/ Men men, de fixar vi! De ska även bli flytt i dagarna. Hoppas på helgen så jag får det avklarat, men det är inte klart än, kan bli nästa helg okså, alltså sista helgen i månaden. Får se vad man kommer fram till. Har iallafall börjat packa så flitigt här hemma. Tur man inte har supermycket grejer, då går de snabbt och smärtfritt!

Annars då? Lite kass i magen. Vet inte om det beror på stress elelr vad, men har haft ont ett tag. I lördags kunde ja inte sova på hela natten, somnade vid sju på morgonen och vaknade nio. Det var allt jag sov den natten. Vet inte riktigt va de berodde på, hade inte jätteont då utan va mest orolig i kroppen men ja kunde inte sätta fingret på vad det var. Men de kommer o går det där, har gjort nu ett tag. är väl formodligen omedveten stress för allt som pågår med jobb, boende, plugg, kärlek,you know it. Äh, de går väl över! De leuser saaaj, de gjeur de allteid! (på skånska...) :)

Men vet ni vad? Trots alla motgångar och magont och allt va de är.. Så älskar jag verkligen livet. In love with life, helt enkelt. det är alla motgångar som gör att man uppskattar alla små ting så mycket mer tror jag, iallafall för mig. En så liten sak som ett sms kan göra mig helt hypead på livet igen! Jag har aldrig långt till skratt, även om jag är totalt nere. Och jag har alla fina människor runt om mig att tacka för att de gör livet värt den långa resan. Mina fina underbara vänner som aldrig är längre än ett telefonsamtal bort, vars röster dyker upp i huvudet på mig såfort jag har en downhill. Vår vänskap är ovärdelig och jag skulle aldrig ta er för givet. Never ever! Jag är lyckligt lottad här i livet, verkligen.

På tal om det. De finns ju många som inte är fullt så lyckligt lottade. Det som är på allas läppar just nu (elelr iaf på radion, TVn, reklampelarna och i butikerna) är allt cancerbekämpande. Oftast är det ju kvinnornas bröstcancer man hör om, men just nu är det en megakampanj för männen också, och deras mustaschkampanj mot prostatacancer. En väldigt viktig deal för mig! Nu är jag inget helgon, men jag försöker göra vad jag kan för att stödja såna här saker. Det är hemskt och eftersom jag själv personligen är involverad i hela cancerrörelsen är det extra viktigt för mig. Jag är verkligen inte världens rikaste, har ju knappt så jag har råd att spara varje månad som det är nu. Men ändå har jag råd att runda upp beloppen i butikerna, köpa pins til förmån för bröst och prostatacancer, skänka de där kronorna som blir över i butiken till BRIS, köpa papperspåsarna på ICA där kronorna går till Childhood osv. Det är ingen big deal! på tal om big deal - kan man lägga en tia på en rutten hamburgare på McDonalds, så kan man bannemig lägga den tian på de som behöver den ist, exempelvis cancerforskningen!


På min jacka stödjer jag både mustasch och rosabandetkampanjen! Kan jag så kan du, eller hur?

Du kan hjälpa till på många olika sätt - som jag genom upprundning i affärerna t.ex. Men de går även att skänka pengar direkt till cancerfonden - detta gör jag varje månad! Inga stora belopp direkt, men varje krona gör skillnad!

Här kan du läsa om bröstcancer, och vill du skänka en gåva kan du göra detta genom den gula pilen uppe till höger.

Vill du hellre skänka en gåva och läsa om prostatacancer, så kan du göra det här.



För min pappa, min farfar och alla andra som förlorat någon i cancer! ♥






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0