Promenix.

2010-05-21 @ 21:53:52

Shit vilken dag. Fullt ös medvetslös!

På jobbet tog jag för omväxlings skull en promenad med barnen. Dom vill ju alltid gunga hela tiden, flera timmar i sträck, så ja tänkte att de vore nyttigt att göra nåt annat för en gångs skull. Så vi tog tvillingvagnen och gick ut ett bra tag. Vi gick en bra bit till en hästhage där vi stannade ett tag och matade och klappade hästarna. Var ute i 2½ timme och gick 2 och 15 av dessa. Måste gått över en mil alltså, fasen va långt de va. Det kallar jag träning. Till råga på allt var vagnens hjul helt skeva så vagnen drog åt vänster hela tiden, tillochmed när själva vägen gick åt höger..... Så min vänsterarm är bra biff nu :) Tror ni man va svettig och klibbig när man var hemma igen? Äh de är så de ska va. Kilona har rasat av mig de senaste månaderna, kanske inte på det mest hälsosamma sättet, men ändå. Har kommit på att jag promenerat en hel del det senaste, och det kombinerat med en inte så jättebra kost (mår jag inte bra så äter jag därefter också, får knappt i mig nånting om jag mår dåligt...) resulterar i en rapp viktminskning. Well well, nu ska man bara försöka hålla det på den nivån också samtidigt som man börjar äta bra igen. Hm, ska bli spännande.


När jag kom hem satte jag igång direkt med att packa. I´ve got some serious packing to do! Nä, inte jättemycket faktiskt. Flyttar ju nästa helg, fredagen kan jag nog börja tror jag. Så jag ska försöka få klart så mkt som möjligt denna helgen så det bara är stöd kvar nästa helg. Avskyr att packa, de är det värsta coh tråkigaste jag vet (näst efter att tvätta då.. gääääsp!) så det r likabra att få det gjort så snabbt man kan. packa upp är en annan femma, de är kul, men de brukar för min del gå alldeles för fort. Flyttar jag är mina grejer alltid uppe samma kväll, elelr högst förmiddag följande dag. Avskyr kartonger och skit som bara ligger och allt är kaos och ingen ordning. Nu är jag ju inte pedant direkt, men ja vill gärna ha upp grejerna när man flyttar nånstans. Iallafall, fått bra många lådor klara ikväll så nu tänker jag vila lite. Ska fixa lite o äta för nu är jag hungrig, fast ja vet att de är sent.. 



I helgen blir det massa jobb. imorgon jobbar jag hela dagen från kl ett, hmmm, va ska man hitta på med barnen i så många timmar...? Ja, de löser sig väl. Kan kasta dem i ån så kan de få lära sig simma några timmar, moahah! Hehe, skämt åsido. Blir nog en busstur till stan iallafall, kanske gå därifrån hem sen. Elelr nej, de är nog lite för ambitiöst. Tar ju en halvtimme emd bussen, tänk då va de ska ta att gå? Hua. Nej, så kul ska vi inte ha de. Får se vad dagen bjuder på. 

dags för Sofias cook-a-long. Hejs!

   


Kommentarer
Postat av: Anonym

heej vännen!

det syns att du har rasat i kilo! du är skitsnygg!! (fast det är du ju alltid!) ;) bara sköt om dig! man måste ju äta ändå!

KRAM mary

2010-05-23 @ 02:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0