spring/summer 2010

2010-05-14 @ 23:16:27

SÅ! Nu är jag äntligen klar med all tvätt. Eller ah, sista maskinen med lakan och handdukar ligger i torktumlaren nu, men den orkar jag inte vänta på så det får köra under natten. Annars har jag nog kört hm... 5 maskiner idag? Fulla också! Haha, då kanske ni kan gissa er till hur det såg ut här innan. Översvämmad tvättkorg och tokstora högar på golvet. Så blir det när man inte tar tag i det! Vad har vi lärt oss av det här nu då? Ingenting. Skulle kunna säga att man lärt sig att inte skjuta på allt utan ta det lite pö om pö, men nej, vi vet alla att det inte fungerar så, eller hur? :)

Jag nämnde förut att ja va så fruktansvärt dans/partysugen, remember? En av de bidragande faktorerna till detta sug är ju alla fina vår/sommarkläder och färger! Köpte en sjukt fin blåsa på JC för ett tag sen, så sjukt sommarfin! Vill bara använda den, det är därför! orka vänta på varmare tider liksom! Så är det fint väder imorgon, så tänker jag baskemig ta på mig den. Skiter i om det är lite för "fint" för vardagen, ja vill ha den ändå! O vem har sagt att man inte kan klä upp sig lite mer än vanligt en helt vanlig dag? Tycker jag är fel, jag tycker man ska få klä sig fint o känna sig hur vackewr som helst, vilken dag som helst på året, oavsett månad, väder och vind! :)

Målade mina naglar (för en gångs skull) ikväll också, o det bev i min för tillfället absoluta favoritfärg - turkos! Love it! Nu är ju jag verkligen ingen såndär girly-girl, brukar aldrig måla naglarna. Pallar ju inte ens ha långa naglar för ja stör mig som tusan på det! Men ibland vill man som sagt va lite extra fin o då kan man göra va som helst! Tillochmed raka benen - hahaha! :) Skojja bara, de gör ja ju rätt ofta, det hör till den personliga hygienen! Haha ok, too much information kanske, kände bara för att dela med mig av det :)


Bilden ger inte min hudfärg rättvisa alltså - har faktiskt blivit rätt brun nu :)

Nu ska jag ta och krypa ner i sängen. I fotändan ligger alla nytvättade kläder men dom orkar jag inte vika nu, de får vänta till imorgon. Plus att jag inte haft tid, för emellan tvättandet och städandet och packandet och ätandet så har jag kollar på The Shawshank Redemption - en av mina absoluta favoritfilmer alla tider. Grym och som min kära vän Vanni sa "en klassiker som tåls att ses om och om igen". Så sant, så sant. :) Ni som inte sett den - se den!! Den är inte 2a (för jag vet inte hur många år i rad) på IMDB utan anledning!

Sleep tight babes! Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0