Djuriskt.

2010-05-21 @ 01:11:22
Fy sjutton vad jag har vart trött idag. Känt mig som en zombie hela dagen. Kanske beror det på att jag inte sovit nåt sen i förrgårnatt, vad vet jag. Hm.. förmodligen.

Dagen har iallafall sett ut såhär:
Åkte till Tina och Em vid tolvtiden, gick på stan med Em till halv tre då vi mötte upp Tina och Freddie för att köpa mat på Cupido och ta emd oss till ån. Där satt vi i solen tills jag och Tina skulle iväg till våra jobb. Åkte och jobbade - var på en 4H-gård (typ en ladugård och två hagar med hästar, getter och grisar i) hela dagen med barnen. Ungarna tog i hästskit och kletade på mig typ, väldans kul. Luktar apa gör det också. Fast söta ponnys får ja väl säga. Åkte tillbaka och lämnade ungarna och sen tog jag bussen hem. Åkte till Tina och Em för att grilla en sväng på kvällen - blev myggbiten av en ziljon myggor, dom älskar mitt varma blod - och sen tog jag en lång promenad. Det var dagen i stora drag.

Börjar få kalla fötter gällande flytten, som btw blir av nästa helg. Jag vet att jag inte har nåt annat val men fan va jag inte vill alltså. Vill inte flytta, inte IGEN! Blir så trött. 3e flytten på 5 månader, hur normalt är det på en skala? Inte så speciellt, skulle jag tro. Vill bara få hitta "mitt" place och slå mig ner. Bara få känna för en gångs skull att man hör hemma nånstans. Känner mig för tillfället som nån himla nomad som reser land och rike runt. o så vill jag inte ha det. Men det är kanske för mycket begärt. är jag otacksam för att jag vill ha mer? För att jag inte nöjder mig med det jag har när jag vet att många har det sämre? Förmodligen, men det är ju så vårt samhälle ser ut idag, så tror inte att jag skiljer mig från mängden särskillt mycket när det gäller det.

Idag när vi grillade så pratade vi lite om vad vi hade för mål och framtidsplaner. När jag fick frågan vad jag har för mål med livet, blev mitt svar enkelt: Jag vill bli lycklig.

Det är verkligen så enkelt. Jag bryr mig inte om hur jag tar mig dit, jag vet bara att jag vill bli lycklig och känna att jag trivs med livet och tillvaron jag skapat mig. Om det nu innebär familj, giftermål, hus och volvo det vettetusan, men skulle de va så att det innebär att jag lever ensam så skulle det vara okey också. Bara jag känenr att jag är lycklig. Sen är det bara kliché med resten; jag menar ett jobb man trivs med, utbildning bla bla. Det är sånt alla vill ha, självklart vill man ha en stabil grund att stå på, det är väl en av förutsättningarna för att man ska kunna leva och må väl och trivas med sig själv. kanske inte är så för alla, men för de allra flesta skulle jag tro. Men allt jag vill är bara att få känna mig lycklig. Nöjd över tillvaron, nöjd med migsjälv, nöjd med vad jag gjort av mitt liv. Vill känna att jag kan och har påverkat folk till det bättre, och jag vill kunna känna att jag hör hemma nånstans. Att jag mår bra och att jag äntligen fått lugn och ro. Lugn och ro. Åh, det begreppet existerar inte ens i min värld just nu, det är alltid galet kaotiskt tycker jag. Så att få sätta sig ner, reflektera över livet och känna att man är nöjd, glad och lycklig. Det är mitt mål med mitt liv. o eftersom jag redan är van att leva på minus, så är allt utöver detta mål ett stort fett plus.
 

Nu, är jag rysligt trött. Hoppas verkligen att jag kan sova inatt för jag behöevr det. Som det är nu drömemr jag mardrömmar i vaket tillstånd, vilket inte är att rekommendera. kanske inte heller är så kul i sömnen heller iof, men ändå. vaket är värre. Komemr på sigsjälv med att skrika, eller gråta, eller hoppa till mitt i en folkmassa. njae, inte min grej. Börjar bli mycket stavfel också mörker jag men jag orkar inte gå tillbaka och rätta till allt just nu så det får va. Ni överlever nog.

Drop dead n out.



Just de. En stor fet älg skrämde slag på mig på vägen hem. Sen såg jag en hare som satt mitt på vägen också, stor som en hund. Typ.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0