Är det inte väldigt komiskt..

2010-05-12 @ 21:03:41
.. att precis exakt när man fixat boende, så dyker det PERFEKTA boendet upp? Fy sjutton säger ja. Ååååh GRIPANDE! En tvåa på 50 kvadrat för 3300.... Apa säger jag....

Aja. Över till det roliga - eller det väntade kanske? Mitt liv, som jag sagt många gånger, består ofta av väldigt komiska inslag. Som idag - vilken vanlig dag som helst. På jobbet var jag ute med barnen. När jag kom hem och tar vagnan ur hissen, så står där världens insatsstyrka. Typ! 6 fullt munderade poliser står där. Okeeeey, tänker jag. Går fram till familjens dörr och ringer på så mamman kan öppna åt oss. Då rycker en av poliserna i mig o frågar om jag bor här och om det är min mamma därinne? Jag bara, neeej, jag jobbar här, jag är personlig assistent åt barnen. okey, säger han, hon vägrar nämligen öppna dörren. Just då öppnas brevlådan och mamman säger från andra sidan "sofia är det du? vilka är det som står därute? vad vill dom?". Jag säger att det är polisen, du får öppna så vi kommer in. Hon öppnar. Poliserna susar igenom lägenheten på typ tre sekunder tror jag. Sen tar dom mamman åt sidan och pappan komemr inklampande också o frågar varför dom kommer oannonserat, dom kunde väl skickat en kallelse eller typ av varning. Jag går till ett annat rum med barnen, kinda freaked out, måste jag medge. Puuh, alla tankar som irrade i mitt huvud då alltså - ska dom gripas, kommer jag förlora jobbet? vad har dom gjort? har jag gjort nånting?? Även fast jag inte har något som helst med saken att göra går det inte att komma från att man blir lite vettskrämd när de är så nära inpå en själv. Jisses alltså. Orka med om man skulle bli kallad till förhör o sånt, tänk om dom skulle sä'tta lögndetektor? (har vi ens sånt i sverige? haha), då skulle de lysa falskt på allt pga min nervositet! Uuuh.... hemska tanke!



När poliserna gått kom pappan til mig och sa att det rörde en släkting som fått avvisat uppehållstillstånd. jag är inte så säker jag men okey. Varför kom dom o stormade in hos honom då? o behövs det verkligen en hel insatsstyrka för att gripa en illegal person? Njaaa.... Jag tror ju de ligger nåt mer bakom detta, men ah, de är inte my business så jag sätter stopp där. Fast de lär ju bli så att man snokar lite när man är där... He.. he... he.. ;)

Hemma nu iaf. Ska fixa lite käk o sen dra på nån film tror ja, slappa lite! Kom på att det är röd dag imorgon också! Wiihoo! Det innebär 7 (x 2) jobbtimmar för mig imorgon eftersom jag idag fick några fler timmar på mitt pass imorgon. CASH! säger vi inte nej till. Nej. :)

I feel happiiiii, oh so happiiiiiii! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0