Lite av varje

2010-03-21 @ 19:29:08
Tjoflöjt medmänniskor!

Hur har ni det?

Shit. Blev inte glad när jag vaknade imorse alltså - gaaalet mycket snö som kommit under natten och som fallit under hela dagen! Jag som trodde att våren verkligen var på gång nu alltså. Men man hade visst fel! Ville bara dra täcket över huvudet igen, och det är precis vad jag gjort idag hehe. Bara legat inne och myst i sängen, kollat på några rullar, ätit lite, flytt tillbaka i tiden "med hjälp av mina vänner" The Beatles :) Underbart. Nostalgi alltså. Tänk va häftigt att få sett en koncert med dom? Shiit. Fick en sån där flashback till när jag var liten, och jag och min storebror satt vid pianot och han sjöng Yesterday. Fy va fint. Är sjukt sugen på att köpa mig en keyboard och ta upp spelandet igen, verkligen... Jaa..

Jo, jag har faktiskt varit ute en snabbis idag. Det tog emot, men jag kände att jag behövde luft, plus att jag behövde handla lite bröd och mjölk. Jag och mjölk ni vet, går inte vara utan :) å ingen såndär mesig lättmjölk som smakar vatten, nej riktig mjölk ska de va :) Ha ha. Fick ju dessutom lite träning på vägen, eftersom man fick snöpulsa hela vägen till affären plus att det var i motvind! Kändes i vaderna iaf! Märkte dessutom nu när jag drog på mig den stora varma vinterjackan att den satt bra mycket lösare än jag minns den.. hmmm.... Hehe :)


Detta är jag min allra första skoldag :) Dålig kvalite´dock, är "kort på kort" men ska försöka få dem inscannade nån gång.. Älskar min snygga byxkjol och det matchande hårbandet, samt den söta flätan i håret :) Kommer ihåg den dagen som om det vore igår!


Nej. Va var det mer jag skulle säga... Jo. Jag har bestämt mig för att plugga till hösten nu. Får se vad det blir men plugga det ska jag iaf. är så trött på det här med alla osäkra jobb o allt. Blir ju sönderstresad av allt sånt. Grejen är att jag faktiskt är väldigt sugen på att plugga, call me crazy men iböland går jag och bara längtar efter en uppsatsskrivning. Va ju så längesen! Sätta sig i skolbänken, gå på lite lektioner, umgås med polarna på rasterna, käka lunch med dem.. Skolan är väldigt underskattad, synd man inte fattade det medan man fortfarande gick i den. Men bättre sent än aldrig elelr hur!? :) Har iallafall sökt lite olika program som jag kan tänka mig. Helst är jag ju inne på antingen något musikrelaterat elelr nånting med idrott/hälsa. Har sökt ett antal lärarprogram - engelska, musik och bild, vilka intresserar mig mycket allihop. Sen har jag även sökt till sjukgymnast vilket jag tror vore grymt roligt faktiskt. Två program jag skulle velat söka till var idrottslärare och sångpedagog.. Men inget av dessa fanns tyvärr. Men men. Nu har jag iallafall sökt, så får vi se hur de blir sen. Nånting blir det iallafall :) Känns bra! Riktigt bra!

Över till nåt annat. Min förkylning elelr vad vi nu ska kalla det för. Vaknade av en mindre trevlig överraskning imorse, nämligen en helt nerblodad Sofia. Ja, det kan ju bli så när man är förkyld, iallafall jag. Blött näsblod i sömnen, haha, såg ut som ett brutalt mord ägt rum i min säng alltså. Men de va inte så farligt som de såg ut som tur var :) Halsen var helt igenbommad också. Börjar nästan bli lite orolig, haft detta i 4 dagar nu. Halsen helt svullen, är verkligen paaaaain att svälja, prata och även andas. Hostar konstant och det är inte så kul det heller. Igår stod jag framför spegeln och undersökte min hals. Inte för att jag är nån läkare men jag vet väl hur det inte borde se ut iaf. Och jag måste säga att det inte såg så roligt ut, väldigt knallrött och svullet. Men jag ska ge det ett par dagar till annars får ja väl knalla till farbror doktorn. Skit, att de alltid ska va nåt alltså. Nyss haft vinterkräksjuka o nu får man nån halsinfektion också. Great. Men men. Jag lär väl inte dö iaf - staying positive! :)

Nu ska jag lyssna lite mer Beatles. Verkligen sjukt längesen man lyssnade på dom så nu kan jag ju inte få nog haha! Grymma alltså... 

Just de, en sak till. Har ju haft besöksrekord i veckan här på bloggen - 969 pers! Inte för att jag vet vilka ni är men ändå, thanks :)

Ciao!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0