Schlager stavas egentligen såhär: F I A S K O !

2010-03-13 @ 23:30:04
Ja men hej o hå. Va tyckte ni om kvällens melodifestival då? Jag ska berätta för er vad jag tyckte.

För det första så var väl inget av Sveriges finalbidrag med i klassen "schlager" direkt. Fiasko varje år. Den som kom närmast något vi ens kan kalla schlager var Pillans låt, men hey, den va ju inte direkt nåt att hänga i granen. Trots att det fanns många bra låtar bland deltagarna, skulle nog inte någon av dessa kunna slå internationellt, vilket är ett måste för att klara sig i ESC, right? 

Mina favoriter ikväll var ändå Anna Bergendahls låt - så långt ifrån schlager man kan komma, men ändå riktigt fin. Något lam text men den fick mig ändå att rysa och håret att stå rakt upp. Hon är ju bara så söt - snacka om att ta revansch från Idol :)

Darins låt var ju också fantastiskt vacker, men den va lite för temporär tycker jag. En sån låt man skulle kunna höra på radion varje dag liksom - med andra ord bara alldaglig och inget märkvärdigt alls.

Sen måste jag ju bara hylla Timotej litegrann! Aldrig hört låten innan, missade den deltävlingen. Men hej o hå va det svängde! Nånting påminde mig dock om en annan låt vars namn jag inte kan komma på just nu, allt det där fiolspelandet i början... Hm.. Måste komma på.. Men annars! Har ni hört Escala? Kan nog gissa att Timotej fått inspiration därifrån. Plus lite Norge-stråkar då. Men jag tycker låten va skön och rätt klatchig! Lite så där ska-vi-ta-en-sväng-om ! :)

Nu till dissarna. 

Herregud säger jag bara. Salem. Seriöst? BIG NO-NO alltså! Sjukt dåligt. Sjunger som en bäbis och sitter o gungar o smilar helt hyperaktiv! Lugna ner dig säger jag! Såg ut som han ville springa ut o kissa hela framträdandet, plus de där ticsen han hade för sig med huvudet haha! Sen va ju låten rätt kass med. Keep on walking Salem, säger jag bara. Keep on walking. Typ till andra sidan jorden så ja slipper se dig. Nu kommer man ändå få pinas med att höra den låten på radion de nästkommande månaderna. Suck.

Hm vad har vi mer...? Jo, men hallå: Manboy? Haha, tillåt mig skratta. Även detta en låt jag inte hört innan. Först blev jag lite charmad av den där söta skåningen som snackade innan framträdandet, men sen slängde han den idylliska tanken rakt nedför skorstenen. Förstörde allt med att inte kunna sjunga överhuvudtaget, och sen på det ta en dusch inför halva Sverige. Hallå eller. Tycker det var ett väldigt billigt trick för att försöka ragga alla småtjejers röster, för att inte tala om farligt... Nån kunde ju halkat liksom.......

Aja. Nu är jag iaf glad att årets schlager är över - bortsett från ESC då. Men där kan vi iallafall glädjas åt att det förmodligen kommer finnas väldigt många fler kassa bidrag så Sverige komemr kanske se litet ut i jämnförelse :) Alltså inte Anna då, hon är ju bra, även om hon inte kommer vinna. Måste förresten säga att kvällens bästa var lätt när "rock"badet Casablanca framfrde deras version av Malenas vinnar (fiasko)låt haha. DOM borde vi skickat till Ryssarna istället. Men men, det är lätt att vara efterklock, har jag hört :)

Nu ska jag ta och lägga mig. Har suttit och Skypat med mina släktingar på andra sidan Atlanten. Blir ständigt förvånad över teknikens nya under. Fan om man kommit på Skype själv alltså, fatta va rik man skulle va. O ja skulle ta multum betalt för de också hähähä, klart man skulle betala för att kunna SE sina nära o kära tusentals mil bort liksom! Men eftersom så inte är fallet idag, är jag bara tacksam över att det är gratis haha. Gratis är gott, är en annan sak jag hört :D Tur att man har stora öron :)

Taco hej! :)


Sköna Anna med hennes röda Converse :) Bild: aftonbladet.se



Kommentarer
Postat av: Anonym

Salem al Fakir var GRYM :)

2010-03-14 @ 12:47:28
Postat av: Alexandra

Usch, förstår mig inte på det här med klänning och converse skor... bara i väst man ser sånt.

2010-03-14 @ 19:07:55     URL: http://imacarena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0