Kom inspiration, kom!

2010-03-14 @ 15:53:09

Har suttit här och försökt finna lite inspiration till att teckna lite. Va et tag sen jag gjorde de, så de är ku latt göra lite då o då. Speciellt när man ändå inte har nåt annat för sig. En rätt bra hobby att ha när man är sjuk :)

Musik är ju alltid nånting som inspirerar mig, men just idag va de lite svårt.. Fick iaf till en något sådär teckning, men jag vet att de skulle kunnat bli mycket bättre. I synnerhet om jag lagt manken till och inte slarvat utan tecknat ordentligt. Och speciellt om jag hade haft ett sudd hemma. Men de hade jag ju inte, så de fick bli lite kladdigt :)

 
Konturer.
 
Hårda partier och lite skuggning.
 
O en massa kladd med fingrarna :)

Nedan kan ni se lite annat jag tecknat tidigare.
De 3 första är det en tjej som heter Kan Dee som gjort originalet på, men jag har tecknat likadana då. Den 4e bilden finns med i serien One Tree Hill som jag bara älskar, och den sista är nån bild jag hittade på nätet bara, precis som bilden jag nyss tecknade. Är väldigt bra på att teckna av saker och ting jag sett, de sätter sig i minnet liksom så jag behöver inte ha en bild framför mig att måla av. Men tyvärr är jag inte lika bra på att teckna ur eget huvud, så att säga. Kreativiteten är inte direkt på topp.


  

 

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Anna

Vilka fina bilder! Verkligen jätte duktig på att rita är du ! :) trevlig blogg btw.

2010-03-18 @ 19:31:26     URL: http://mamna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0