Filmtips - The Guardian

2010-03-21 @ 22:46:10

Kollade igenom hyllan med filmer för ett par timmar sedan. Man har ju sett allt där sisådär hundrafemtioelva gånger redan, men ändå kollar man igenom dem för att se vad man vill dra igång. Då såg jag att jag hade en film jag faktiskt inte hade sett! Wioohoo! The Guardian, hade för mig de va nån sån där riktig actionrulle men icke!

Nån som sett Men of Honor? Ni vet den där om en mörkhyad kille som gör allt för att komma in på flottans dykarskola, och väl där försöker alla sabba för honom? The Guardian kan faktiskt liknas vid den tycker jag. Även här handlar det om en kille, som vill bli ytbärgare (kustbevakningens räddningsdykare/simmare) och även han har många mot sig. Handlar också om kustbevakningens legend och veteranytbärgare som ser sig själv i denna unga kille, och som försöker leva ett normalt liv efter att varit med om en tragisk olycka där alla hans kollegor dog, förutom han då. 

Den var verkligen skitbra! Lätt en film som ska ses om igen. Snygga gamlingen Kevin Costner är med ( han är lite av en George Clooney för mig - gubbsnygg - ahha ;)) och spelar den legendariska livräddaren. Ah. ja säger då det. One word - AWESOME! :)



The Gardian & Men Of Honor - Två riktigt bra filmer!


Nu är de strax bedtime här. Ni då? 

Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0