Bröllopsfotografen

2010-03-09 @ 22:17:39

Ja vad ska man säga? Den va ju inte jättebra direkt. Påminner om Smala Sussie och det enda som fick mig att skratta va väl den extrema värmländskan som jag så väl känner till. Mer än så var det inte tyvärr. Lite besviken med tanke på hur lovordad den blivit av vännerna, men men, smaken är ju som baken så att säga! Kan ju även vara så att de bara inte va rätt tajming för at se den, ligger ju o plågas av ryggen så ja kanske inte har uppmärksammat den som jag skulle... Well well.

Funderar på att kolla en film till ikväll. Valentines Day. Många bra skådisar i den. Men jag har beslutsångest verkligen. Skulle helst bara vilja se en sjukt bra komedi, så ja får skratta lite, känner att det kan behövas. Typ ICE AGE filmerna är ju underbara! Dom va de ju ett tag sen man såg alltså..

Mår inte helt hundra just nu faktiskt. Förlåt om ni tycker jag tjatar med ryggen (Vanni!) ;) , men ni anar inte va ont det gör. Jag har haft ryggskott tidigare i mitt liv, jodå, men den här smärtan går inte jämnföra riktigt. Sjukt oskönt alltså.. På det har jag lite migränkänningar, men jag har nyss smällt i mig en migräntablett som är 2-in-1 eftersom det är diklofenak i den, dvs lite starkare smärtstillande.. Men picken över i:et i det hela är ändå att jag börjat bli förkyld, och det är ju väldigt skönt att nysa när man har ont i ryggen måste jag säga.. Inte. Hoppas det känns bättre imorgon annars får jag nästan ta mig till läkaren/kiropraktorn på torsdag. Har verkligen inte råd med varken läkarbesök eller medicin den här månaden så jag håller fingrar och tår och hoppas att det går över snart. Någon som har ett fripass hos snubben där uppe som ni inte behöver? Skulle behöva låna det isåfall. Full återbetalning inkl. ränta, givetvis.

Nej. Ska nog in i duschen och köra lite värme/kylabehandling igen. Inte så skönt kan jag meddela eftersom det innebär att jag får vatten över hela kroppen. Mycket lättare när det bara gäller ett ben tillexempel. Nån som inte vet vad värme/kylabehandling är? Ett bra tips som jag lärde mig i fotbollen, när jag hade så mkt problem med mina kramper i benen, men även vid ömma eller stela muskler och leder. Det funkar på ett väldigt enkelt vis - börja med att spola så kallt vatten du klarar av på området du vill behandla, spola 1-2 minuter. Växla sedan till att spola så varmt vatten du bara klarar av i 1-2 minuter. Håll på och varva så några omgångar, så känns det snart bättre. Som sagt inte så himla skönt under tiden, men efter så. Detta görs för att öka blodcirkulationen i området samt dämpa inflammaton och ömhet. Funkat väldigt bra för mig hittils måste jag säga. Värt att prova iaf!

De va dagens tips från Dr. Sofia :)

Taco hej :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0