AUGUST RUSH!!

2010-03-12 @ 21:14:46

Min filmsmak är väldigt bred. Ser allt ifrån action, till drama till thrillers o musikaler. Allt utom fantasy kan man väl säga (med undantag för Avatar!). Jag har länge haft exakt samma film som favorit, A Walk To Remember, i måånga år. Ingen film har någonsin lyckats toppa den, men nu alltså.. Ikväll. Nu har den mött sin överman.

August Rush.

H E R R E G U D . Bästa filmen jag någonsin har sett. Jag dog. ärligt talat. Jag dog. Helt sjukt!

Det är historien om en ung irländsk gitarrist och en ung cellist som av en tillfällighet träffas under en magisk kväll i New York. De skiljs från varandra, men efterlämnar ett spädbarn, August Rush, som blir föräldralös då mammans far skiljer dem åt vid födseln, då han anser att ett barn skulle förstöra hennes karriär. August flyr som 12-åring från sitt barnhem för att hitta sina föräldrar som han i hela sitt liv kunnat höra, via musiken överallt runt omkring honom. Spelandes på New Yorks gator och omhändertagen av en främling, använder August sin remarkabla musikaliska talang till att hitta sina föräldrar, som inte ens vet att han existerar. 


Nu tänker jag inte berätta för mycket, men jag säger bara att SE DEN! Speciellt ni som gillar filmer med musik. Det är absolut ingen musikal, men själva musiken i filmen utgör hela konceptet, så sjukt mäktigt.

Sanningen är att absolut ingenting med den här filmen är dåligt. Musiken är något av det mest imponerande som jag hört! Det är som om musikskrivaren braksket både Beethoven och Mozart ur sina respektive kläder haha. :) Den här filmen är redan, efter bara första gången jag sett den, en av de mest imponerande filmer jag någonsin vilat mina ögon på!

Helt sjukt verkligen. Jag rös filmen igenom, varenda liten ton fick nackhåren att vilja hoppa ur skinnet. Aldrig någonsin skådat en så vacker film. Tror ni jag fällde nån tår? Självklart! Alltså... För guds skull människor, se den. Den kommer ta mig tusan förändra era liv.




Så. Nu har jag skrivit av mig lite, var bara tvungen. Helt sjukt. Jag är mållös.

Men hur är det med mig nu då? Jo, de är väl lite bättre. Har iaf inte kräkts på några timmar nu, det tackar vi ju för. Febern har dämpats lite också. Är bara så förbenat tråkigt att bara ligga hemma, speciellt när det vart så fint väder som det vart idag! Ville bara ut o springa typ. Eller inte riktigt, men nästan iaf. Har bara legat i sängen heela dagen, med undantag för att gå på toaletten. Knappt fått i mig nån mat heller - det lilla jag ätit har kommit raka vägen upp och ut igen. Så jag är rätt hungrig nu. Vet inte om jag vågar mig på att äta nåt alltså.. Kanske lite fil, de är ju bra för magen. Hm.. Ja, ska se om ja ska kolla nån mer film kanske. Inte så mkt annat att göra.

Hoppas ni andra har en fin fredag ute, eller inne, elelr vart ni nu befinner er. Grrr....

Hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0