April, april..

2010-03-30 @ 11:28:35

Herregud. Det är snart APRIL!? Det är galet. De va ju nyss nyår förtusan. På torsdag har jag bott här uppe i en hel månad och jag fattar inte riktigt vart tiden tagt vägen, eller vad jag gjort med den heller för den delen..

Inte skrivit på ett litet tag här inne. Har väl haft lite för mig. Eller egentligen inte faktiskt, de har bara inte blibit av. En liten resumé kanske skulle passa?

I fredags var det fullt upp! På morgonen /f.m höll jag på att packa o städa här hemma. Tvättade massor också. Ritkigt duktigt. Sen drog jag till jobbet o jobbade några timmar - ungarna va galnare än nånsin, tiden gick såååå sakta verkligen.. Men när passet var över fick jag speeda på ner till stationen och sätt amig på tåget. Har nämligen varit hos min fina bror Daniel i Västerås i helgen! Riktigt kul var det! Inte träffat honom elelr hans familj sen i somras på Emmas student, o innan det var det ännu längre sen vi sågs! Så de va grymt kul. När jag kom på kvällen bara sappade vi, käkade lite, kollade på film o catchade up. Riktigt nice!

Lördagen var det full fart igen! Daniels son Kevin fyllde 6 år den 18e mars, så han skulle ha disco hemma! Haha, sjukt kul va de! Så vi åkte enr till stan för att hitta en splitterny outfit till Kevin, han köpte en snygg KISS-tisha för pengarna han fick av mig i present. :) Sen åkte vi hem o flashade upp vardagsrummet innan ungarna kom :) Tjeena vilket liv det var! Haha, så kul! Vi lekte lekar med dom också (för att fördriva tiden lite hah) varav en av lekarna var snurra flaskan haha. En unge sa att "den som flaskan pekar på ska stå på huvudet" ahah, o ni kan väl aaaldrig gissa vem flaskan pekade på? haha.. Mig såklart. Så ja fick stå på huvudet haha. Tur att mina breakdance-kunskaper fortfarande hänger i lite då haha ;) Har dock fortfarande lite ont i huvudet..  Ah, de va kul iallafall. På kvällen var alla slutörda, förutom jag hahaha, så vi kollade på TV och käkade pizza.

Söndagen var jag uppe emd tuppen och bror körde mig till stationen vid kvart i nio. Hoppade på bussen, somnade (vilket jag aldrig gör så jag måste vart sjukt trött) vaknade precis när bussen va framme i uppsala, tur de, hade vart kul om ja missade att gå av. not. Kutade hem, slängde i mig en macka, sprang till bussen igen och åkte till jobbet. Behöver jag nämna att jag var helt slut redan innan mitt jobbpass börjat? Mmm.. Åkte och badade med barnen denna lördag, vilket var roligt och omväxlande. Inte så himla lätt alla gånger haha. Åkte den största virvelvattenrutschkanan av alla ahha, han bara gallskrek, men vi visste ju att såfort man börjar åka så kommer han tycka det va kul, vilket han också gjorde :) hehe. Sen åkte jag hem och slängde mig i sängen............. trött, tröttare, tröttast....

Vid tio ringer Emelie och sncakar lite. Jag tvingar hit henne, och när hon kommer hit kollar vi lite på film innan vi va för trötta. Men jag tror vi var lite för övertrötta för efter 2 minuter av tystnad börjar vi snacka om allt o inget igen och vi sitter uppe o pratar till halv fyra på natten... haha lyckat.. 

Måndagen vaknar vi halv tio, och får snabba oss rejält. Emelie ska in till Sthlm över dagen och jag lovade följa henne till tåget. Kände mig som en vandrande zombie.. Lämnade av henne där, gick runt på stan ett tag och fick ett infall att klippa mig. Hittade en salong som hade en tid direkt, så den tog jag. Blev väldigt förånad när hon sa att mitt hår var slitet en centimeter bara - då har jag inte klippt mig på 10 månader nu! Galet. Träffade Tina en snabbis och sen åkte jag hem. Pust... Är helt slut. Vart några bra dagar alltså! :) Men de är så de ska va!

Måste ju berätta om min bror också.. Han är ju så GRYM! Galet.. är så stolt! Daniel har alltid varit musikens underbart, galet grym på att sjunga och även spela piano. När jag var i Västerås hos honom i helgen fick jag veta att han ska spela in låtar med ett stort band, Grammy-nominerade o allt tillochmed!! Woohoo! Dom hade hört honom och kontaktat honom, och nu är han i Karlstad och spelar in låtar med dem. jag fick höra en demolåt dom hade gjort som Daniel sjunger i och jag blev... alltså... helt sjukt. Hänförd. Så grymt bra, trodde inte mina öron! Så jag önskar min boro all lycka till!! Inget är helt klart än, men jag har på känn att min bror fixar detta :) Bring it on!

Nää, mina damer och herrar. Nu har ni hört min livshistoria känns de som haha. Nu tänker jag hoppa ut sängen, ta en dusch, käka frukost (lite sent jag vet men jag har ingen direkt press!) och sen dra till jobbet om ett tag. Nice! Känenr mig taggad idag!

Ha en fin dag peeps! Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0