Ny dag, nya möjligheter!

2010-01-28 @ 11:10:58


Nu har jag bestämt mig för att börja ordna upp mitt liv här. Jag hade en fett sugig dag igår, no one can blame me, men idag är det nya tag som gäller.

Dagen började med ett mycket, mycket, mycket angenämt telefonsamtal som fått mig på mycket bättre tankar. Att veta att en person värderar mig högt och önskar mig all lycka i allt jag gör är en större drivkraft än jag någonsin vågat tro. Jag kommer klara det här, och allt annat galant, nothing can hold me back now! Vissa bakslag får man väl räkna med, speciellt om man heter Sofia Johansson, men hey, what to do man? Haha. Bara att suga i sig av alla erfarenheter man får och göra det bästa av det!

Ska snart ta och klä på mig. Ja, ni hörde rätt, jag sitter fortfarande invirad i täcket ute i soffan, klockan är snart elva. Men har man inget spec att göra så går det väl bra antar jag. Ska ta och möta upp min kära moster Åsa inne i stan vid tolv-ett tiden. Vi ska luncha - som vi inte gjort på evigheter, elelr någonsin förresten... - gå i lite affärer (mest fönstershopping för min del, vill inte handla nåt om ja inte måste!) och bara umgås o ha de trevligt. Det kan jag behöva. Prata massa strunt, och sen hörde jag att hon vill dra med mig på nåt SingStar-event.... Hmmm, ja vet inte jag.. Min scenskräck är ju inte att leka med, och jag vet inte om jag är så sugen på att göra bort mig inför halva stan.. hehe.. Sen är jag ju mitt uppe i flytten, är inte det en rätt bra ursäkt? ;) Hehe. Nej, vi får se om ja följer med eller inte. Kan ju iof bli kul, att ta de där sång-demonerna i örat vore kanske bra!

Sen hade jag nog tänkt att jag skulle sova i nya lyan för första gången ikväll. Är fortfarande lite tveksam, men det är väl inget att dra ut på egentligen, måste ju dit förr eller senare. På tal om flytt, vart har mitt adressändringsbrev tagit vägen? Hmm..... Måste nog kolla upp detta.

Måste ju ta med en liten väderprognos också: Det blåser så in i norden mycket, snön bara öser ner. Plogbilarna har vart uppe hela natten men som tur är sover jag som björnen igenom det utan större problem. Temperaturen ligger på ca -8 just nu, och vi kan nog förvänta oss ännu kallare väder under veckan. Snö hoppas vi att det inte komemr nåt mer, men under tiden kan man ju glädjas åt små vardagliga ögonblick som skänker en strimma av hopp och glädje till oss :) Detta hände alldeles nyss: Haha.. En kille som gick utanför fönstret fick världens snödriva från taket över sig! Moahah, skadeglad till tusen idag haha, men ah, lite kul får man väl ha. Kunde ju iof gått rätt illa om de vart is, men nu när de bara va lössnö där det mesta blåste iväg på vägen ner, tycker jag att det är helt okey att småle åt :) Eller hur?


Längtar ju rätt bra efter våren just nu....


Nej... Upp o iväg då. And I´m out in three... Two... One...

________________________________________________________

Dagens låt: Russian Roulette - Rihanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0