Tvillingsjälar

2010-02-18 @ 10:16:52

Good morning!

Uppe med tuppen idag, för omväxlings skull. Tina är på möte med jobbet och jag skulle upp och ta en frukost med O, men de blev inte så tyvärr, bara ett snabbt hej/hej då. Men men. Sitter nu och bara tar de lugnt till lite Jason Mraz-musik, sjukt skön skiva, aldrig lagt märke till det förrän nu, tack vare Tina. Grymt goa låtar. Yeah.

Nåt som är helt galet med mig och Tina, är att vi är så sjukt lika musikaliskt! Vi tar exakt samma stämmor, vill sjunga exakt likadana melodier. Tina bad mig lyssna på en låt och säga till när jag hörde nåt ställe där jag rös extra mycket, och gissa om det blev exakt samma ställe? Det är galet. Därför vi passar så sjukt bra ihop, våra röster smälter ihop helt perfekt. Ska få henne att spela in nåt tror ja. Det här med min scenskräck är verkligen helt som bortblåst när jag sjunger med henne, det är konstigt.. men så fort jag ska sjunga nånting själv, så begränsas jag så otroligt. Riktigt skumt. De är tur jag har dig gumman, annars skulle jag nog inte sjunga mycket om dagarna :)

Här är den vackra låten med Jason Mraz!

Bella Luna - Jason Mraz


Och HÄR - är en GRYM låt! Underbar! We are the world-originalet gjordes i en grym version för 25 år sen, men nu har dom gjort en ny! Helt galet bra! Perfekta röster, sätter varenda pitch perfekt! En underbar hyllning till både offren på Haiti och till MJ! HELT SJUKT VACKERT!! Ryser i hela kroppen, varenda hårstrå står upp... Åååh...

We Are The World 25 For Haiti Official Video


Hoppa till ca 1 minut, om ni inte vill höra försnacket. Medverkande artister i denna nya version är: Carlos Santana, Orianthi, Jennifer Hudson, Jamie Foxx, Sugarland, Adam Levine, Jason Mraz, Earth Wind & Fire, Natalie Cole, The Jonas Brothers, T-Pain, Brian Wilson, Justin Bieber, Nicole Scherzinger, India.Arie, Julianne Hough, Mary Mary, Melanie Fiona, BeBe Winans, Mya, Tyrese Gibson, Anthony Hamilton, Raphael Saadiq, Gladys Knight, Keri Hilson, Joel and Benji Madden, Heart, Brandy, Pink, Musiq Soulchild, Miley Cyrus, Akon, Jordin Sparks, Céline Dion, Rob Thomas, Katharine McPhee, Jeff Bridges, Randy Jackson, Patti Austin, Kid CuDi, Usher, Will.i.am, Kanye West, LL Cool J, Issac Slade (of The Fray), Snoop Dogg, Nicole Richie, Trey Songz, Ethan Bortnick, Taryll Jackson, Taj Jackson, TJ Jackson, Vince Vaughn, Drake, Freda Payne, Faith Evans, Robin Thicke, Rashida Jones, Barbra Streisand, Jimmy Jean Louis, Enrique Iglesias, Zac Brown, Lil Wayne, Tony Bennett, Josh Groban, Sean Garrett, Harry Connick Jr., Al Jardine, Bone Thugs-n-Harmony (Bizzy Bone) och A.R.Rahman


Igår va jag och underbara Tiny-Tina iallafall på bio och såg Farsan av Josef Fares! Haha, underbart! Fares-filmerna är ju dom enda bra svenska filmerna som finns, humor precis i min stil :) Hehe. Kopps, Jalla Jalla och nu Farsan, helt underbart :) Rekommenderas :) Vi hade en riktigt trevlig kväll igår. När i kom hem satte vi oss vid Tinas dator och spelade gitarr och sjöng och spelade in det. Haha, va konstigt det är att höra sig själv inspelad alltså, låter helt cp! Vi höll på o fjantade oss som bara den haha, men de va ku. Tror vi båda behövde det :) Sen gav jag Tina en välförtjänt rygg/nack.massage. Tur att man kan en del, för det behövdes! Knutar och ömma muskler i hela nacken, men oooooj så bra de blev efteråt :) Glad to help, honey! :)

  

(Klicka på bilden för större bild)


Idag blir det bara lugnt, som vanligt. Jag åker ju hem vid 18, men Tina åker till Sthlm innan det, vid 17. Så ja får ta en timme på nåt fik eller så. Usch, ser ju verkligen INTE fram emot en 5½ timme lång tågresa... bläää... tur att  jag inte börjar förrän 12 imorgon, annars hade ja vart rätt så dör på jobbet.. Bara 5 jobbdagar kvar nu innan jag flyttar. Helt galet, det är ingenting. Inte nu på måndag, men nästa flyttar jag hit upp. Vill verkligen NU, NU, NU! Men, bara o hålla ut!

Tackar alla fina underbara för dessa goa dagar i Uppsala :) Ni förgyller min dag, varje dag! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0