Final Countdown: 9 days to go!

2010-02-19 @ 10:17:03

Shiiit... Nu är det nära alltså. Love it! Snart så drar jag och det ska bli sååååååååå sköööööööönt. Ni anar inte. En tung sten lättar från mitt hjärta om 9 dagar, en ny start är på G.

Dagarna i Uppsala har varit kanon (bortsett från migränen). Har haft några givande dagar med fina människor som ja är så tacksam över att ha i mitt liv. Det är otroligt va skönt det känns att åka upp dit. Även om man inte gör nåt speciellt, så är det bara så rogivande att vara så långt härifrån som det bara går. Känner mig fri på nåt sätt.. Går inte riktigt förklara.

Ja. Något som va mindre trevligt var tågresan hem igår. Herregud! 5 timmar på tåg, byte på 10 minuter och sen buss i 15 min. Dock med ca 30 min försening på hela resan. Värsta ja vart med om. När jag först kom till terminalen fick jag sitta o vänta 45 min ungefär, innan mitt tåg skulle avgå. Massa folk i omlopp så dörrarna va ju inte stängda en sekund, jag frös tårna av mig, seriöst! Het galet kallt. Tåget jag skulle åka med var av Fransk sort, Veolia, vilket jag aldrig hört talas om. Kom heller inte upp någon info om denna avgång på tavlorna. Jag fick så och fråga för ja ville ju inte missa tåget.. Då sa gubben i luckan att Veolia inte betalat för en sån tjänst (att visa tidtabellerna på avgångstavlorna!) så man fick hålla koll själv. WHAT?? Så ja fick gå runt och kolla vid spåren, kolla på tavlorna vilka spår som inte redan var tagna.. Helt galet. TUR att jag kom med rätt tåg.

på tal om tåget. Fy va skabbigt. Inte konstigt att resan tog 5½ timme med det stenålders-tåget haha. Visserligen hade dom gratis internet o det va bra med space på tåget, men ändå. Under resans gång bara stängde dom av strömmen, 2 gånger! Det var vid uppehållet i sthlm och i lkpg. Va gör man så för? Undrar om dom betalar för alla eventuella trasiga datorer... Men men. I sthlm kom det på en familj med två små söta ungar. Trodde jag..... grrr... Dom va så söta o glada o pratade med mig... Men dom höll ALDRIG tyst!! Från sthlm ända till alvesta (4 timmar) satt dom och pratade konstant. Jag fick svara på "svåra" mattetal, gissa vad ALLA hennes kompisar i skolan hette, gissa vad alla deras kusiner hette..... Ah. En väldigt intressant resa. Skulle nu kunna leta upp denna familj enbart genom att söka på deras bekanstskapskrets ungefär. Jo, sen va de en fantasivärld också.. Den där som jag skulle vilja skicka ungarna till och låsa fast dom i ett ljudisolerat rum... ååh.. Att inte föräldrarna tänker på sånt? Seriöst. En hel vagn med folk, sent på natten, fattar man inte att man inte ger ungarna fullt med godis så dom blir hyperaktiva då? hm... aah, ja säger då det. Jag gillar ju ungar alltså, men nu måste jag nog tänka om haha.. ;)

Ja. Hemma va jag iaf vid kl 01. Tvärsomnade i soffan ahah, orkade inte ens ta mig till sängen hehe. Vaknade kl halv tio, tog en dusch, och nu sitter jag här och ska ta mig lite frukost. Idag ska jag jobba från kl 12 till 17. vill verkligen inte, känner icke för det alltså, men man måste ju. På måndag är det inventeringsdags påjobbet me... bläää... Okey för själva inventeringen, men inte för den långa jobbdagen. 8-20...... ah. 5 jobbdagar till här nere, sen är de över. 

ja, de va allt för nu, måste ta o köka för magen skriker verkligen just nu. Ha en fin dag people! Ciao!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0