Det taaaaar sig!

2010-02-04 @ 11:18:00

Morrn morrn! Nyss vaknat? De har jag. Mmm...underbart att få sova till, aah, nästan elva idag. :) Hehe. Jag retas inte alls ;)

Ni som läser här inne, som btw blivit bra många under den senaste tiden, vet att jag inte direkt varit nån muntergök den senaste månaden. Allt har vart upponer o jag har inte vetat varken ut eller in. Har inte pallat med allt som hänt, inte hunnit tänka, inte hunnit reflektera över situationen och främst inte hunnit bearbeta den, för jag har nog inte riktigt fattat vad som hänt än. Men vet ni vad? Nu kommer det vända. Jag har bestämt mig, en gång för alla, att bara se framåt nu. The old Sofia is back med stormsteg! De här kommer bli skitbra, det kommer det, de måste det! Så nu tänker jag inte deppa ihop längre, de får va slut med det nu. Take control over your life, woman!! :)

Igår hände nämligen nåt som fick mig att tänka om ordentligt. Ni vet ju alla att flytten till Uppsala nu är ett faktum, att det faktiskt blir av. Om mindre än en månad - shit de är ju snart! 1e mars går flyttlasset mot kallare trakter, o de känns faktiskt riktigt bra nu, för första gången på länge. Jo, jag letade lite jobb i Uppsala - finns en del men kanske inte de jag just vill jobba med. Nu va ja ju ändå beredd att ta vadsomhelst just för att få komma igång, skaffa sig en liten trygghet så man inte bara sitter där sen ni vet. Men så fick jag tipset av en störtskön människa att söka i Stockholm också. Varför hade jag inte tänkt på det för? Totalt hjärnblockerad eller vaddå. Visst, det innebär ju en liten resa till och från jobbet, men hey, va gör det så länge jag drar in lite cash, mår bra och får träffa människor? Nej just det, ingenting.

Så jag gick in o sökte på Sthlm´s län och första jag såg ploppa upp va en annons från Ur & Penn! Men hallå!! Fatta vilken tur eller.. Hade jag inte sökt på Stockholm hade jag aldrig sett det. Detta är en Ur&Penn butik som ligger i Haninge som är en tjänst på 60% typ. Ja ringde upp dom direkt och sa att jag ringde från Växjöbutiken och ska flytta upp, o att jag var väldigt intresserad! Butikschefen blev väldigt positivt överraskad och allt hon sa i vårt samtal var superlativer. Hon skulle prata med sin regionchef coh återkomma snarast. Fattar NI, va underbart det vore om jag fick stanna kvar inom Ur&Penn? Bättre jobb finns inte! Älskar verkligen mitt jobb, att få träffa och serva så många människor, va en positiv del i folks vardag ni vet. O ja va så ledsen att ha behövt säga upp mig här, för som sagt, jag älskar verkligen jobbet. Det är den enda plats på jorden jag mått bra på de senaste månaderna. Så just nu bara hoppas, hoppas, hoppas jag på att jag får detta. Det lät lite som en sealed deal redan i telefonen, men man ska inte ta ut segern i förskott. Jag bara hoppas att nånting går min väg just nu, kan verkligen behövas!

Så många problem skulle lösas. Jag skulle slippa den där feta orosklumpen i magen och verkligen kunna se fram emot mitt nya liv däruppe. Så ni som läser detta, håll tummarna och allt annat för min skull nu, capish??!

Aaah... Vilken vändpunkt, blir ju helt slut av lycka. :) Hela dagen (kvällen) igår kunde jag inte sluta le och skratta, för det kändes så otroligt skönt att vara på rätt väg igen. Nu finns allt där. Jag har boendet klart, jag har flyttlasset klart, jag har jobbet klart (så gott som iaf! fan, ta inte ut segern i förskott va det ju!), jag har mina underbara vänner där uppe som jag vet kommer finnas vid min sida oavsett vad som händer. Jag är så redo att starta om detta liv och göra det bästa av det. Den sista pusselbiten är snart på plats!

Ja. Idag då? Händer inte så mkt nej. Njuter av att vara ledig faktiskt, brukar jag inte göra för ja har oftast inte nåt att göra. Har jag iof inte nu helelr haha, men ändå. Sitter just nu och sipprar på lite O´BOY (!) Mmmm... inte bara O´Boy helelr, utan mjölk i all dess ära! FINNS DET något godare än iskall mjölk  eller? Nej, ja tror inte det. Skulle inte kunna leva utan mjölk, o fanns det inte skulle jag bannemig utvinna egen från migsjälv hahaha! Nej, va äckligt. Nej men seriöst. drick mjölk o bli starka! Tänk när ni blir gamla och sitte där med benskörhet o inte kan gå en meter utan att bryta benen av er, då komme ni ångra att ni inte drack med mjökl i er ungdom :) Haha, så just do it! :)

Nu ska jag gå ner io ta en dusch, kanske ett bad. haha, igår när ja skulle bada i den där jaccuzin så fattade jag inte hur man skulle starta den, så ja tryckte på en knapp o det brjade sippra ur de där hålen ni vet. Då vred ja på lite mer o då började de spruta som tusan ur den där vanliga handduschen som sitetr på kanten! Shiiit va de sprutade, kunde inte på stopp på den.. Blötte ner hela jäkla badrummet hehe... oops! Men nu vet jag vad jag INTE ska göra iaf.. haha.. Klant ja är alltså! Jaja, sen ska jag iaf sitta o vänta på att dom ringer, om dom nu gör det idag, men ja tänker vänta iallafall. och sen ska jag ringa en störtskön människa o snacka lite! Fördriva tiden på bästa möjliga sätt helt enkelt..

Aaah men.. Ciao så länge då!

_____________________________________________________


Dagens låt: Waiting on the world to change - John Mayer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0