The last day of our acquaintance

2010-04-29 @ 11:21:14
Idag är de sista jobbdagen innan det är LOV! Haha, jag kallar de lov för att de är en längre ledighet - torsdag kväll till måndag eftermiddag - plus att de låter mycket skönare än "bara va ledig". Lov i skolan liksom, det va ju de alla väntade på hela året! Så när jag inte jobbar hädanefter, då har jag lov. :) Även om det bara är en dag, så har jag lov. Visst låter det härligt! Spec nu i sommar, om man har en ledig måndag liksom så säger man bara att man har lov. Hehe, very nice indeed!

Som sagt, jobb idag. Som vanligt btw. Innan tänkte ja baaaaara slappa faktiskt. Ligger i sängen här med uppburrat täcke o bara myser till go musik och kollar runt på datorn. Finfin morgon. Behöver slänga i en maskin tvätt också, men det vore så synd att förstöra denna morgon med att behöva gå upp ur sängen.. :P Så de får vänta till imorgon helt enkelt.

Valborg imorgon alltså. Hej o hå. Årets festande för Uppsalas studenter - eller alla studenter egentligen. Vad jag göra? Ja, planerna på att åka till skärgården ligger numera begravda på havets botten, bokstavligt talat. Ska visst bli dåligt väder så de va ingen idé att åka dit ut. Kan faktiskt hålla med, Stockholms skärgård vill man ju vistas i när det är strålande sol och varmt o skönt! Så nu får vi se vad som händer. Tyckte jag hörde ryktas om en grillfest nånstans...Freddie....? :) Ja, de löser sig alltid. Och om de inte gör de så är de ändå okey, valborg liksom, hur viktigt kan de va egentligen? Mest en ursäkt för att få festa, vilket man kan göra resten av årets 364 dagar ändå om man så önskar. :)

Ska nog dra på ett avsnitt av OTH nu... och sen kanske lite How I Met Your Mother. Haha. Lysande serie. :)

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0