Surf-smurf!

2010-04-28 @ 23:24:54
Wiihoo vilken fin dag det harvart! Onekligen! :) :) :)

Vaknade, riktigt utvilad för en gångs skull, vid tiotiden. Slappade och kollade på film till frukosten. Aaah, att inte behöva gå upp tidigt är en lyx man ofta glömmer bort alltså. Älskar dessa stunder  ävem om det är tusen gånger bättre om man är två! ;)

Vid ettiden mötte jag upp Tina, Freddie och Melker nere vid Fyrisån i stan haha - grabbarna hade fått för sig att surfa i ån! Här kan man inte vänta tills sommaren minsann! Haha så roligt de va! Grymt kul! Fattar inte att dom ens vågade, för de är ju ISKALLT i vattnet - o då är jag så långt från badkruka man kan komma! men ah shit. Efter många om och med kom dom båda i vattnet men det va visst lite svårare än de hade trott. Fanns inget riktigt bra ställe att fästa repet på så de blev inte så mkt surfande av det hela - mest glidande längs kanten i denna "forsränning", för tjena va strömt det var. Men de va grymt kul o kolla på :) Folk samlades i högar alltså haha :) Tur inte farbror polisen kom, tror inte man får göra så egentligen, eller va tro ni? :)

Vid tretiden drog jag mig till jobbet och jobbade några timmar, sen åkte ja hem och har suttit och redigerat massa videoklipp jag tog från surfingen. Fick ihop en rätt skaplig film men av någon konstig anleningen ville programmet inet spara ner skiten, den stannade efter 42%, om och om igen. Pust. Så jag fick "filma" filmen, och lägga upp den så istället haha. Ja, så kan de gå, men bättre än inget iaf! Förutom videofilmningen tog jag drygt 100 bilder idag haha... O Tinas Freddie alltså - himla linslus! med på varenda kort typ haha! :)






Haha! Vilka flummon! Aldrig någonsin träffat så sköna människor som er! :)

Här får ni videon också! Tyckte allt ja gjorde ett rätt bra jobb! :D




Nu har jag precis tagit en välförtjänt långdusch och nu ska jag ta o lägga mig med en bok en sväng. Läser en jätteintressant bok om autism! Fy va fascinerad av sånt här jag är alltså, är det inte rätt hemskt ändå? Att man fastnar för sånt som är hemskt, tragiskt och så verkligt... Men det är kanske just därför, för att såna saker ligger så nära ens mänskliga hjärta. Mm, förmodligen.

Buenas noches!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0