Since I have nothing else to do...

2010-04-20 @ 14:23:01

Tina dissade mig, snyft snyft... Nädå, så illa är de inte. Tyckte de va lite väl sent o åka dit nu, när ja ändå ska jobba snart, så ja drar dit ikväll ist, efter jobbet, o myser lite. You and me min diamant! :)

Men nu då? Har väl egentligen inget vettigt att säga. Trodde ja hade det, men tydligen inte. Tänkte komma på att skriva om nåt intressant för en gångs skull, men nej. Det är tomt i huvudet. Som om inget intressant ens kan fastna där uppe, bara tråkiga och ointressanta saker. o det vill ni ju inte höra om, eller hur? Därflr tänker jag nu googla ordet "diskutera" och det första som kommer upp tänker jag alltså diskutera, här och nu. 

Ok. Googlar.... 

Hm. Islam har jag noll koll på, politik får mig att jäspa stenhårt och Jakten på Julia har jag aldrig ens sett. Så det var döda ämnen. Om vi kör lite listor då, för omväxlings skull? Så ni får veta lite om mig - ni är ju trots allt en hel del nya läsare. Ni får ju även gärna tipsa om de är nåt ni vill ja ska skriva om.. Har länge funderat på att fixa nåt typ av tema till bloggen, men inte kommit på nåt vettigt. Jag och Emelie bollade med idén att jag skulle driva med sverige - elelr den syn som de flesta har på svenskar; dryga, otrevliga, blonda bimbos ;) haha... Men jag känenr att det förmodligen skulle bli mycket roligare i mitt eget huvud än det som kommer ut i form av bild, video och text. Så jag funderar fortfarande alltså. Men förslag är välkomna.

Just de, listor va de.

Namn: Sofia Maria Natalia Johansson.
Piercingar: Öronen - 1 i höger, 2 i vänster.
Tatueringar: Min pappas namnteckning på min vänstra handled.
Längd: 1.73 cm.
Skostorlek: 39.
Hårfärg: Brun.
Fräknar: Nope

Önskar du att du bodde någon annanstans? Ja, i en större, egen lägenhet.
Tycker du att du är attraktiv? Nej, men tycker väl inte jag är värst på planeten. Gillar mina ögon.
Dricker du? Sällan.
Röker du? Nej.
Vilket schampo använder du? Wella.
Vilken parfym använder du? Dolce & Gabbanas "l´imperatrice".
Vad är du rädd för? Att bli ensam. Spindlar. Mörker.
Gillar du att tvätta? Nej, men det är trevligt när allt är klart och man har rena och fräscha kläder.
Gillar du berg- och dalbanor? Ja, i måttlig mängd. Mår dåligt annars!
 
Senaste...
Filmen du hyrde?
Hm, måste vart Johan Falk - Vapenbröder.
Filmen du köpte? Apocalypto, men det var väääldigt länge sedan.
Låten du hörde: Ellsworth - Rascal Flatts.
Låten du laddade ner? Information - Dredg (Lagligt via YouTube Downloader!)
Personen du ringde? Tina.
Personen som ringde dig? Joakim.
TV-program du såg? Ballar av Stål.
Person du tänkte på? Papi..

Favorit...
Låt:
Alla av Rascal Flatts.
Sak att göra: Sitta på toaletten och filosofera, helt klart :)
Sport: Fotboll!
Dryck: Brämhults färskpressade hallonjuice... Utan tvekan!
Kläder: Jeans o nån t-shirt är soft och funkar alltid!
Film: Många bra. Apocalypto, Braveheart, Tha Guardian, Saving Private Ryan.....
Bil: Ingen aning. Vet bara att ja vill ha en feeet stadsjeep nån dag. Typ en SUV, vore fint :)

Har du någonsin...
Gråtit över en pojke?
Ja, tyvärr.
Gråtit över en flicka? Ja, det med men av andra anledningar kanske.
Ljugit för någon? Vem har inte ljugit i sitt liv! We are all sinners! ;)
Varit i slagsmål? Nä, men vart nära, för en väns räkning.
Blivit arresterad? Nej nej, sånt håller jag inte på med.
Träffat någon från internet IRL? Japp!

Antal...
Gånger du varit kär?
 Ett par gånger, ja..
Gånger ditt hjärta brustit? En. Förjävligt.
Hjärtan brustit på grund av dig? Haha, inte många tror jag. En som jag vet säkert, sen kan man ju inte veta helt säkert.
Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? Oj, de är många de :)
Gånger ditt namn varit med i tidningen? En hel del, hemma i lilla Åmål, men de va längesen nu. Endast i samband med fotbollen dock.

Senaste...
Boken du läste?
Breaking Dawn/Så länge vi båda andas - Stephenie Meyer.
Personen du fick e-mail av? Min bror Daniel.
Personen du fick brev av? Om man bortser från räkningar så var det från min brevvän i Schweiz för många år sedan.
Personen du fick sms av? Joakim.
Gången hela din familj åt middag tillsammans? Hah... Kommer jag inte ens ihåg. Måste vart när ja va 17 eller nåt, innan jag "flyttade" hemifrån.
Saken du köpte? Mjölk och bröd, igår. Ett måste.


Vad har du gjort idag? Solat o slappat.
Brukar du svära mycket? Mm, men ja försöker bättra mig!
När stiger du upp på morgonen? Inte före tio om jag inte måste.. Elle om jag inte är überpigg.
Vad har du på dig? Leggings, svart linne, röd tunika.
Vad ska du göra ikväll? Efter jobbet drar jag till Tina för mys!
Vad är du allergisk mot? Gräs (so I´ve heard), katter i för stor dos haha, och vad jag befarar även pollen.
Var har du ont? I hjärtat.
Använder du hårspray? Nesch. Förstöra håret på det viset...
Kan du stå på händer? Självklart! På huvudet också!

Håkan Hellström eller The Ark? INGEN! UUH!
Salt eller socker? Havssalt är gott, speciellt i nya magnum Gold-glassen.
Gillar du ketchup? Ja, i lagom mängd.
Är du glad nu? Ja, hyfsat. är inte ledsen iallafall!
Var du glad igår? Till och från.
Vad dansar du till? Musik, vad annars? Debatt på fyran? :)
Stockholm är... ? ...blott 5 mil bort :)
Göteborg är... ? ...lite längre bort.
Kan du sjunga? Ja, men om de låter bra är en annan femma :)
Spaghetti eller makaroner? Spaghettiii! Helst färsk! Mmm...
Land du vill besöka? Grekland (igen!), Brasilien, Peru (inkaleden!), Sydafrika, Spanien, USA, you name it...


De va lite att läsa de. Nu måste ja börja göra mig iordning!

Ciao!  

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0