Pinsamast i Sverige - tadaaa - I give you Sofia!

2010-04-18 @ 22:20:35

Tjolahopp!

Helgen har vart strååålande! Jobbet igår gick som smort! Badade med kidsen i 3 timmar, gissa om jag var slut sen? Men på ett bra sätt! Kutade till stationen för att hinna med tåget till la capital och susade iväg. Väl framme blev det fläskfilé, film o mys - tre ord vilka kan summera denna helgen pretty good! Riktigt fint, precis vad jag behövde! :) :) :)

På tåget hem idag hände något intressant. Eller snarare väntat, kan man väl säga, eftersom det ändå är mig, Sofia, pinsamheternas mästare, vi snackar om här. Jag har en policy - jag sover aldrig på buss/tåg/flyg. Dels för att jag aldrig brukar kunna det ändå, men dels för att jag drömmer så häftigt. Jag drömmer varenda natt, ofta rätt våldsamt, och jag kommer alltid ihåg vad jag drömmer. Och idag hände det otänkbara - jag somnade på tåget. Jag väcktes av att en kvinna ryckte o skakade på min kropp! Hur är det med dig?? säger kvinnan till mig. Jag, som fattar absolut nada, ser på henne helt ovetandes om situationen, och säger vaddå? Kvinnan säger att jag skrikit och grinat som bara den! Märker att min tröja och mitt ansikte är rejält blött. Ooops. Oj, jag drömde nog, sa jag.  Vad drömde du frågade hon, och jag svarade att jag vet inte, för jag kom inte ihåg. Jag brukar ju alltid komma ihåg, men jag antar att det var för att jag blev väckt som jag inte kom ihåg denna gång. Hon frågade om jag mådde bra, och jag sa ja, och tackade för att hon väckt mig, rosande röd i ansiktet. Haha. Jag bara log, och de gjorde resten av resenärerna också när de såg att jag skämdes.. Haha.  

Seriöst, jag tror aldrig jag skämts så mycket i hela mitt liv tidigare. Pinsamaste ever! Tågvagnen va dessutom överfull, folk stod tillochmed upp, så jag kunde ju inte valt ett bättre tillfälle iaf :) Haha. Allvarligt, sånt här händer bara mig. Men som jag har sagt en miljard gånger tidigare - jag är inte förvånad. Ingenting jag gör/råkar ut för förvånad mig längre, för jag har nog vart med om iprincip allt snart. De är bara att acceptera läget att man är en olycksdrabbad fågel helt enkelt. Plus att man får göra de bästa av situationen :) Haha, jaa jag säger då det..

Pust. Imorgon blir det en lång dag iallafall! Upp vid sju och ta bussen vid åtta som ska ta mig ut till ett Habiliteringscenter där jag ska på minikurs som personal för barnen. Slutar elva och då bär det av raka vägen till Ur&Penn där det blir ett kampanjpass och packa upp o skylta om! Slutar där halv fyra, och tar bussen direkt för att jobba med barnen mellan fyra och sju. Pheeew. Kommer va slut imorgon eller vaddå. Men money money money, det är så man får tänka. Behöver allt jag kan få verkligen så de är bara att bita i äpplet, hur surt det än må vara. usch ja, pengar. Uuuh. Ryser. Finns ingenting i hela världen som gör mig så illa till mods som pengar gör. Skulle helst bara vilja slippa. Äen om man skulle få en fetinglön nångång så bara ilar det inom mig. Hatar pengar! Hatar att prata om pengar och att se pengar! BLÄÄ! om jag fick som jag ville så skulle samhället återgå till byteshandel. Mycket lättare. Så de så.

Nu är de dags för lilla Fia att hoppa i sängen, och högst sannolikt är väl att drömmen från tåget tar vid där den slutade. Drömde förmodligen om pappa, de är det som jag brukar drömma om när det blir såna häftiga drömmar. Aja, we´ll see. Hoppas ni alla haft en fin helg och får en grym ny vecka!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0