Just det.

2010-04-13 @ 23:19:22
Jag har fått en allergi också, de var de ja skulle säga. Elelr jag tror iaf att det är allergi. De där doktorerna kan ju ingenting så dom litar jag inte på för fem öre. Hostar och har mig, kliar i halsen så ja tror ja vill spy konstant, täpt och rinnig i näsan, dock inga problem med utslag elelr kliande i ögon. Rätt skönt om jag får säga det själv. Men hostan tar livet av mig, hostar nåt så kopiöst hela tiden.

Den s.k "doktorn" på vårdcentralen sa att det nog bara är en förkylning. Jag förklarade så snällt att det kom ju precis nu när de blev lite finare väder, sa alla mina symptom samt berättade vad mitt nättest sa. Jag gjorde nämligen ett test på en läkarsida där man kunde fylla i sina symptom. Svaret jag fick online var att jag skulle söka läkare för det kan vara en väldigt allvarlig allergirelaterad astma jag kunde fått. När jag sa detta till "doktorn" svarade han som så att "du har nog bara åkt på nåt virus. Kan även vara så att det är magsyra som gör att du får ont i halsen, att du stöter upp den och den fräter i din hals. Ät knäckebröd så brukar det gå över". Ah, men om det inte gör det då, vad ska jag hålla utkik efter för om det fortsätter? sa jag då. "Alltså så länge du inte får jättesvårt att andas är det ingen fara, det kommer gå över av sig själv".

Alltså, WHAAAAT??! Vill dom att jag ska vara döende innan jag kan få komma o göra ett simpelt allergitest elelr? PRECIS EXAKT på grund av det här, som jag hatar doktorer, speciellt vårdcentraler. Dom kan inte ett skit verkligen. Har ju förtusan mer vett i skallen än vad dom har som gått så mååånga år på läkarlinjen, som man ju måste vara sååå smart för att komma in på. Bullshit. Min 10-åriga bror skulle fatta bättre. Uuurgh. Blir så trött på folk. Men men. Jag tänker inte bry mig mer, de får va. Dör ja så dör jag, inge mer med det. Hoppas jag får ett riktigt anfall och typ svullnar igen så ja inte kan andas, så ja kan stämma gubben sen. Nej då, riktigt så drastisk är jag nog inte.

Ah, de va de ja skulle säga. Intresseklubben antecknar, ja.... :)


Kommentarer
Postat av: Marie

heej SNÄCKAN!

förutom allergin verkar det ju som att du har det kanon...:)

hoppas att det kommer fram vad det är för nått snart...

kan man inte hämta ut en allergimedicin på apoteket som inte är receptbelagd?? eller vad vet jag, men ändå:) KRAM mary

2010-04-14 @ 11:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0