Burn, Baby Burn!

2010-04-14 @ 20:34:54

Det är vår och gräset är grönt. Det är april, april! Det är bara ben och korta ärmar. Det är sol och grym värme i luften. Det är filtar i gräset och bara magar - Vi snackar årets första bränna! Woohoo!

Dagen har varit sjukt underbar. Härligaste dagen på såå länge och det behövdes verkligen ska jag be o få tala om. Vaknade, gick upp och raka vägen ut på baksidan för att slå ändan i en stol och softa i den varma solen. Klarblå himmel, hur ofta har det hänt på senaste tiden? Avbröts i mitt slappande av ett mess från Tina o Em som sa att ja va tvungen att åka dit och sola med dom. Jaha, är man tvungen så är man :) Hoppade i skorna och susade dit. Jag är ju inte mkt av en solare egentligen, avskyr att ligga still o bara steka, man blir ju så rastlös! Men idag var det ändå helt okey. Har man finaste vännerna där och man bara ligger o slappar, o pratar, o skrattar o äter lite gott i gräset, så är det inte så dumt :) perfekt avkoppling innan dagens jobbpass. Lyckades fixa årets första bränna idag också, yey! Visst, lite röd är man väl, men det kommer ju bli brunt så småningom. That´s the way aha-aha, I like it aha-aha! Haft denna Kavli-ton på hjärnan hela dagen. :)


En skön bild från idag på mig o fina Tina! Emelie vägrade ju va med på bild, så du får skylla dig själv ;) Fast vi tog lite bilder på dig när du låg o lyssnade på musik, bara så du vet, moahaha! :)


Off to work vid tretiden och där va de inte heller så dumt. Har visserligen fått säga ordet "katt" sisådär 1500 gånger idag, ungen fick dille på att hitta en katt som han fått för sig bor vid lekparken haha. Men där fanns ingen katt. Så vi tog en långpromenad och letade efter en katt att klappa. Dock utan resultat, men med en glad och utmattad unge när man väl var hemma igen. Och just ja, han kissade på mig idag, haha. Men de är inte lätt att va liten, kan ju inte hålla styr på saker o ting. Haha :)

Hehe. På bussen hem råkade jag höra en rätt kul konversation mellan två kvinnor som jag antog jobbade på nåt sjukhus elelr vårdcentral, att döma av deras klädsel och ordförråd. Dagens snackis på deras jobb var "någon snodde mjölken från fikarummet". Den andre kläcker att "ja det är ju förfärligt, att ta någon annans mjölk. Fika är ju sacred för oss där". :) Jag log för mig själv och tyckte att det var en rätt skön avslutning på dagen. La även märke till att den ena sköterskan, eller vad man ska kalla henne - jag vet ju inte vad hon var, hade de vitaste tänder jag någonsin sett. Jag satt precis bakom och ja, jag kanske stirrade lite men om hon märkt det och frågat hade det ju bara vart en komplimang, eller hur ? :)

Nu är det jag som tänker hoppa in i duschen och svalka mitt solbrända face, o sen blir det nog lite Voddler-film o lite kvällsmat på det :)

Ciao!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0